گسترش آتش سوزی ناشی از حملات حزب الله+فیلم

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب الله لبنان در ادامه حملات خود ۱۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

سرویس جهان مشرق - رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته اعلام کردند «هرتصی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم‌صهیونیستی در هفته جاری از بحرین بازدید داشته و با تعدادی از مقامات ارشد ارتش‌های عربی دیدار کرده است. این خبر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در نظر داشته باشیم این سفر با فاصله کمی از سفر آنتونی بلینکن، به سرزمین‌های اشغالی برای چهاردهمین بار طی هشت ماه گذشته برگزار شده است.

این در حالی است که در عرصه میدانی، با وجود پروپاگاندای اولیه درباره عملیات موسوم به آرنون (آزادی چهار اسیر صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در غزه) که منجر به قتل‌عام مردم عادی در اردوگاه نصیرات شد، فضای سیاسی در سرزمین‌های اشغالی به شدت علیه کابینه نتانیاهو شده است. ساعاتی پس از این عملیات بار دیگر خیابان کاپلان در تل‌آویو عرصه تظاهرات های خیابانی شد تا مشخص شود از نظر صهیونیست‌ها این عملیات که منجر به مرگ سه اسیر صهیونیست در حین عملیات آزادی ۴ اسیر دیگر شده، از نظر سیاسی به اهداف مدنظر نتانیاهو به منظور ساکت کردن مخالفان خود نرسیده است.

در این فضا، گمانه زنی درباره قریب الوقوع بودن توافق برای توقف جنگ در رسانه‌های بین‌المللی افزایش یافته است. در این میان اختلاف اصلی درباره نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده غزه است. درحالی که آمریکا علاقمند است تا این تشکیلات متولی اجرای امور در این منطقه شود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است با هر طرف فلسطینی یا غیر فلسطینی (ائتلافی از کشورهای عربی) غیر از تشکیلات خودگردان برای اداره امور غزه در آینده موافق است.

در راستای اجرای این امر ارتش رژیم صهیونیستی دو طرح آماده کرده است؛ طرح نخست مبتنی بر واگذاری اداره غزه به عشایر فلسطینی که برخلاف انتظار صهیونیست‌ها عشایر با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که حاضر به همکاری با صهیونیست‌ها در تامین امنیت یا توزیع آذوقه در میان اهالی غزه نیستند.

طرح دوم صهیونیست‌ها که در روزهای اخیر مطرح شده مبتنی بر اداره محلی هر یک از محله‌های غزه با استخدام افراد مزدور است. شبکه مزدوران هر محله مسئولیت توزیع کمک های بشردوستانه را عهده دار می‌شوند. این طرح هم به دلیل حجم جنایات افسارگسیخته صهیونیست‌ها قابلیت اجرا ندارد؛ چرا که تاکنون هیچ فلسطینی در غزه حاضر به همکاری با صهیونیست‌ها نشده؛ چرا که این امر را مایه سرافکندگی خود می‌دانند.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و پنجاهمین روز جنگ در غزه

از آغاز جنگ در غزه ۹۱۷۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند/ حماس: ما طرح پیشنهادی که پنجم می دریافت کرده بودیم را پذیرفتیم، اما نتانیاهو در پاسخ دستور حمله به رفح را صادر کرد

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۵ نفر هم زخمی شدند. بدین گونه شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۷۲۳۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۰۳۷ نفر افزایش یافت.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۹۱۷۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند. این مرکز در بیانیه‌ای افزود که ۶۴۰ نفر از بازداشت شدگان کودک و ۳۱۰ نفر نیز زن هستند.

حزب الله لبنان ۱۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل در دریای سرخ /  کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت جبهه شمال تشکیل جلسه می‌دهد + عکس و فیلم

همچنین در این مدت ۶۶۲۷ حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر یا تمدید شده است. باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که تاکنون ۸۵ خبرنگار نیز توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند که ۵۲ نفر از آنان از جمله ۱۴ خبرنگار از غزه در بازداشت موقت هستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ما در تمامی مراحل مذاکرات، آنگونه که باید، تعامل مثبت جهت دستیابی به توافقی جامع و فراگیر داشتیم. این جنبش در بیانیه‌ای بیان کرد: ما طرح پیشنهادی که پنجم می دریافت کرده بودیم را پذیرفتیم و روز بعد پاسخ خود را به واسطه‌ها تحویل دادیم اما نتانیاهو در پاسخ دستور حمله به رفح را صادر کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در حالی که بلینکن همچنان از موافقت رژیم صهیونیستی با طرح اخیر آتش‌بس سخن می‌گوید، از هیچ مسئول اسرائیلی نشنیدیم که در مورد این موافقت سخنی بگوید. حماس تاکید کرد که تلاش‌های بلینکن برای تبرئه اشغالگران و مسئول دانستن ما در ممانعت از رسیدن به توافق، تداوم سیاست‌های آمریکا در همدستی با صهیونیست‌های اشغالگر است. این جنبش از دولت آمریکا خواست رژیم اشغالگر را که همچنان بر نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی اصرار دارد، تحت فشار قرار دهد.

حزب الله لبنان ۱۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل در دریای سرخ /  کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت جبهه شمال تشکیل جلسه می‌دهد + عکس و فیلم

حملات یمن موجب کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل کانتینری در دریای سرخ شده است/ حزب الله لبنان ۱۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد/ کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت جبهه شمال تشکیل جلسه می‌دهد

جنگنده‌های اسرائیلی واحدی مسکونی را در منطقه الحساینه در جنوب النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰ نفر هم زخمی شدند.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی حتسور در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حمله آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از شمال فلسطین اشغالی از جمله ایلیت هشاحر، سدیه العیزر و طوبا الزنغاریه به صدا درآمد. برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که بیش از ۵۰ موشک به سمت شهرک کتسرین و مناطق اطراف آن در جولان شلیک شده است. سازمان ستاره سرخ داود از زخمی شدن دو صهیونیست در حمله به کتسرین خبر داده است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب الله ۱۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با ترکیب جدید خود امشب برای بررسی تحولات و تشدید تنش و درگیری‌ها در مرزهای شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی مناطق غربی رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. در این حمله دو فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از نوار غزه به شهرک سدیروت و شهر اشغالی عسقلان خبر دادند. این منابع تاکید کردند که ۷ موشک از نوار غزه به سمت سدیروت و عسقلان شلیک شده است. گروهان‌های قدس اعلام کرد سدیروت، عسقلان، مفلاسیم، نیرعام و اسدود را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه هدف حمله موشکی گسترده‌ای قرار داده است.

حملات راکتی حماس به تل آویو

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تاکید کرد که عملیات‌های حوثی‌های یمن در دریای سرخ موجب کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل کانتینری در این منطقه شده است. آژانس مذکور در گزارشی اشاره کرد که عملیات‌های یمنی‌ها منافع حداقل ۶۵ کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در این گزارش آمده است که ۲۹ شرکت بزرگ انرژی و کشتیرانی از ترس حملات حوثی‌ها مسیر کشتی‌های خود را تغییر دادند. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بیان کرد از ماه نوامبر گذشته تا مارس ۱۹ کشتی در نتیجه حملات یمنی‌ها آسیب دیده‌اند.

دیدار رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با فرماندهان ارتش های چهار کشور عربی

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستیی، طی هفته جاری در نشستی که به میزبانی بحرین و تحت نظارت ژنرال «اریک کورلا» فرمانده ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) برگزار شد، با فرماندهان ارتش های چهار کشور عربی دیدار کرد.

پایگاه آمریکایی "اکسیوس" در گزارشی بیان کرد که این نشست به منظور بررسی «همکاری های امنیتی منطقه‌ای» و با حضور فرماندهان ارتش‌های عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات، اردن و «هرزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی برگزار شد و به دلیل حساسیت های سیاسی منطقه ای مربوط به جنگ در غزه، نشست مذکور به دور از توجهات رسانه ای و بدون اعلام قبلی صورت گرفت.

حملات راکتی به سرزمین های اشغالی ادامه دارد

در این گزارش آمده است که دیدار مذکور مهر تاییدی بر ادامه گفت‌وگوهای نظامی و همکاری بین رژیم صهیونیستی و این کشورهای عربی زیر چتر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکاست و این در حالی است که این کشورها به صراحت از حملات رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد و آنرا شدیدا محکوم می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • یزدان IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    2 0
    چه خوب پس دیگه الان باید تل اووووویو و حیفا باخاک یکسان بشه
  • رزمنده و جانباز دفاع مقدس IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 1
    فرماندهان ارتش های عربی که حاضر شدند با صهیونیست‌ها دیدار داشته باشند شریک جرم جنایات اشغالگران صهیونیست هستند. از شرف و آبرو دور هستند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    هرخیانتی از این اعراب دور از ذهن نیست. صهیونیستها با همه جنایات و بی شرفیشون، باز شرفشون از این اعراب عقده ای و کینه ای و جنایتکار و بیوجدان بیشتر است. به هرحال داخل جوامع این کشورهای عربی انسانهای شریفی هستند که هرچند اندک اما با قدرت و صلابت و امکان اثرگذاری فراوان درصدرتی که مورد حمایت قرار گیرند و تشکیلاتی شوند. این روند میتواند خباثت دول و ملتهاشونو خنثی کند.
  • US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    روزی ۳۰ تا اسرائیلی بفرستن جهنم هنوز کمه
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    مرگ بر کودک کش از صدر تا ذیل
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    جنگ تمام عیار میتونه مسیله اسراییل و نیابتی و ارباب رو یک مرتبه تموم کنه ، یا وسراییل نابود میشه یا نیابتی و ارباب سقوط میکنه،
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظرم حق دارند که به اپارتاید اعتقاد دارند
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    درود خدا بر سربازان امام زمان
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظرم که انها به اپارتاید اعتقاد دارند
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    نتانیاهو را به درک واصل کنیم
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    من نمی دانم چه می شود
  • بختیاری IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    مگر گاوشیرده اراده و هوش لازم برای مخالفت با ارباب خود را دارد؟ روال قوم برگزیده شیطان در برخورد با گاوهای شیرده استفاده و سلاخی هست.مگر اینکه گاو سرخ یا زرد باشد مثل انگل یس و ملکه گور به گور شده و کدخدای تروریست وحشی،این دو نمونه سلاخی نخواهند شد بلکه غرق خواهند شد.همانطور که قبلا هم مغروق زرد رنگ داشتند.!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    اسراعیل هم شما را می کشد
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اعراب از همه بدتر هستند
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    رژیم نجاست رو بزنید
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    بزن اینجا کل این کشور را نابود کن
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    این ناحیه کلا بمباران می شود
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    اسرائیل چندتا کشته داد ؟
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اینها نژاد های خطرناکی هستند
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    انها گروگان گیری کرده اند
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    چی میگی
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    درود بر حزب الله
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید یک حمله برق آسای جمعی از محور مقاومت صورت بگیره
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    جاسوس است
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    فقط اونجا که گفت اقای رییسی رصوان الله تعالی علیه .. چقدر دلم اشکم درامد ....
  • فرهاد IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    تا این منافقان عرب هستند باید فلسطین رو فراموش کنید،تنها راه کار بیداری ملت های در خواب عرب هست والا همه مقامات بلند پایه اعراب سگ صهیونیست ها هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس